måndag 16 januari 2012

Ängel

Det finns en värld där ingenting annat än det perfekta duger och där du hela tiden räknas efter ditt sista resultat. Jag kan tänka mig att du tror att jag hänvisar till ett jobb men det gör jag inte. Jag hänvisar till ett förlorat äktenskap.

Jag och min ex.man var rörande överens om att jag var äktenskapets förebild och ansikte utåt. Att jag bar hedern för oss båda. I samband med att han bröt upp från sitt land och kultur, bar jag även mitt landets fel och brister. Det är inte bra att ta på sig så mycket ansvar och till sist sprack bubblan, för jag var inte perfekt.

Ängeln kom till mig under äktenskapets sista skälvande timmar. En perfekt liten ängel som var en tidig julgåva från en vän. Det gick inte många dagar förrens ängeln av misstag åkte i golvet och gick sönder. Vingarna bröts av och glorian försvann all världens väg. Men hon höll fortfarande hoppets ljus i sin hand. Hon var vackrare än någonsin, just för att hon inte längre var perfekt men speciell och unik.

Hon är med mig fortfarande och påminner mig dagligen att sluta leta efter det felfria. Att tycka om andra människor för vad de är och inte försöka göra om dem. Att det unika och annorlunda är mycket mer spännande. Den lilla ängel gav mig ett bra budskap den dagen.

2 kommentarer:

  1. Gud vilken fin historia, förstår att ängeln är ett speciellt minne för dig. Inte kul med skilsmässan förstås.

    SvaraRadera
  2. Vilken intressant berättelse bakom fotot.

    SvaraRadera